Blog - Management practic

logo
Bine ai venit pe site-ul „Management-practic” !
[ Te pot ajuta să îți îmbunătățești abilitățile și, astfel, viața ]
Go to content

De ce aș fi creativ ?

Management practic
Published by in Intro · 9 March 2018
De ce aș fi creativ ?
 
Este întrebarea pe care am primit-o de la băiatul meu atunci când i-am arătat prima variantă a prezentării cu tema „Creativitatea”. Când am primit această întrebare am fost contrariat: mi se părea firesc să fim permanent creativi! Totuși am început să aprofundez studiul creativității pentru a-i aduce băiatului meu argumente pro creativitate. Și ce am constatat? În ce privește creativitatea putem discuta despre „MARELE C” și „micul c”.
 
„MARELE C” se referă la creațiile de anvergură, cu impact asupra unui mare număr de oameni sau chiar la nivel planetar: creații artistice, științifice etc.
 
„micul c” se referă la creativitatea noastră de zi cu zi, soluții inedite pe care le găsim la problemele curente, sau unele mai puțin frecvente, cu care ne confruntăm.
 
Ca sens al cuvântului, a crea, înseamnă acțiunea de a face ceva, de a realiza ceva. Dicționarul de sinonime ne trimite la termeni ca invenție, geneză, operă, realizare, lucru, proces de a crea, obiect creat etc. În familia de cuvinte, creativitate, înseamnă abilitatea de care dispunem din naștere, care ne permite să găsim soluții inedite, originale, cu caracter de noutate și utile la diversele probleme cu care ne confruntăm (în psihologie este definită ca „substratul constituțional - aici cu sensul „din naștere” - nota mea! - sau dobândit al unor însușiri psihice de mare randament de care dispune cineva” DEXONLINE).
 
Cred că este atât de „încetățenită” în noi această abilitate și o utilizăm atât de frecvent încât aproape o ignorăm - este vorba despre „micul c”, considerând ca fiind rezultate ale creativității doar pe acelea care intră în categoria „MARELUI C”, iar „micul c”, creativitatea noastră de zi cu zi aproape nici nu știm că există. „Scriitoarea Maria Popova definea creativitatea drept „abilitatea de a intra în bazinul nostru de resurse - cunoaștere, intuiție, informație, inspirație, și toate detaliile care ne populează mințile... și de a le combina în feluri noi și extraordinare”.” - citat din „Scânteia creativă” de Agustin Fuentes, Editura Publica, București, 2017; este una din foarte multele definiții date creativității.
 
Ca să nu rămânem doar pe tărâmul teoriei o să exemplific cu un act de creativitate practică, din categoria „micului c”: modul în care ne gândim cum să facem să ne ajungă salariul până la sfârșitul lunii (exemplu enumerat în cartea amintită) sau ceea ce am găsit eu ca soluție „creativă” când, plecat în vacanță cu „Dacia Lăstun” - a existat și așa ceva! -, s-a rupt cureaua de distribuție la motor și, ca să pot pleca mai departe cât mai repede și să nu aștept până se îndură cineva să mă remorcheze, am apelat la o pereche de ciorapi de nailon ai soției pe care am legat-o (perechea de ciorapi!) de fulii și am putut pleca astfel mai departe pană la primul service. Răspunsul final pe care l-am dat băiatului meu a fost: trebuie să fii creativ ca să trăiești mai bine și mai mult. El a considerat că este un motiv bun!
 
Voi?



No comments

Back to content